Užitočné informácie
Kroky k bezproblémovému realizovaniu a údržbe vášho projektu
Ako postupovať keď si
vyberiete naše služby?
- Ako prvé si musíte vybrať produkt ktorý sa Vám páči. Vyplnenie kontaktného formuláru, prvý kontakt zákazník - zástupca Green-Wood.
- Po krátkej konzultácii a dohodnutiu si niektorých podrobností prebehne prvé zameranie u zákazníka.
- Vypracovanie Cenovej ponuky.
- Pokiaľ je cenová ponuka schválená, je potrebné dodržať podmienky spustenia výroby, ktoré Vám vysvetlí zamestnanec Green-Wood.
- Keďže všetky naše produkty sa vyrábajú na mieru podľa daného priestoru, výroba môže trvať niekoľko týždňov. Za ten čas však na vás čakajú určité povinnosti a príprava, ktorú musíte dokončiť skôr, než vám pred dverami zastaví naše montážne auto.
- Ohlásenie na Stavebný Úrad: Ak má vaša zimná záhrada menej ako 25 m2 a nie je vyššia ako 5 m, stačí ju ohlásiť na stavebnom úrade (teda obci). Budete musieť priložiť aj:
list vlastníctva, nájomnú zmluvu alebo pod., jednoduchý situačný výkres s vyznačením stavby na pozemku
7. Na stavbu zimnej záhrady budeme potrebovať vybetónovaný základ, ktorý bude mať rozmery podľa dohnutých rozmeroch pri obhliadke (bod 2.) S technickými náležitosťami vám poradí a pomôže náš technik.
8. Pri manipulácii s materiálom je vždy potrebný priestor. Aby sme mohli všetok materiál bez problémov priviesť a vyviezť odpad, potrebujeme k miestu stavby prístup autom (malá dodávka do 3,5 t).
9. Po obdržaní presného termínu od nášho zamestnanca už len čakáte na príchod montážnikov a realizácia sa môže spustiť. Každý deň v týždni, kdekoľvek na Slovensku:
Montáž presklenia trvá v priemere 2-3 dni - Potrebujeme len prístup k elektrickej zásuvke, o všetko ostatné sa postaráme.
Kompletná montáž vrátane upratania, vrátite sa do rovnakého priestoru aký ste nám nechali.
Návod na obsluhu a údržba
- orezávanie PU peny, otváranie okien a murárske zapravenie vykonávajte až po vytvrdnutí PU peny
- do okien a dverí neprivierajte káble, šnúry atď.
- pri zatváraní okna nevkladajte ruku medzi rám a krídlo
- vyklopené okenné krídlo pri zatváraní pritlačte ľahko rukou v hornej časti
- pri dvojdielnom okne alebo balkónových dverách so štulpom (bez pevného stĺpika) sa kovanie druhého krídla, ktoré nemá kľučku, ovláda pomocou páčky rázvory.
- krídla nezaisťujte v otvorenej polohe zarážkami, kolíkmi atď., pri prievane alebo zatvorení môže dôjsť k poškodeniu okna alebo dverí, prípadne k vytrhnutiu krídla zo závesov a následne k vážnemu úrazu. Na aretáciu možno použiť OBMEDZOVAČ KRÍDLA.
- nikto a nič sa nesmie vešať za krídlo okna alebo dverí, hrozí vytrhnutie krídla zo závesov a tým poškodenie okna, dverí alebo vážnemu úrazu.
- okná, dvere a všetko príslušenstvo udržujte a čistite podľa uvedených inštrukcií v odsekoch „Údržba“ a „Bežné čistenie“
- nečistoty po murárskom zapravení a iné nečistoty v kovaní okien, dverí a zámkov spôsobujú zhoršenie ovládania, môžu však spôsobiť aj zablokovanie a poškodenie celého kovania alebo zámku, udržujte ich stále čisté
- u náhradných kľúčov do zámku vyrobených z mäkkého kovu môže dôjsť k odlomeniu a uviaznutiu ich častí v zámke, preto používajte iba kľúče z tvrdého kovu.
- ak v blízkosti okien a dverí používate brúsku alebo iný nástroj, od ktorého odlietavajú iskry, zakryte celé okná, dvere a sklá, inak dôjde k ich popáleniu
- v blízkosti okna nestavajte horiace predmety (prskavky, sviečky, atď.). Nepriame tepelné zdroje musia byť umiestnené vo vzdialenosti minimálne 50 cm
- krídlo okien nikdy nepritláčajte proti okrajom otvorov (špalety)
- pri otváraní a zatváraní okeníc sa nadmerne nevykláňajte, vždy prekontrolujte správne zaistenie
Poloha kľučky
- sklopná poloha (úsporná ventilácia „leta/zima“)
- škárové vetranie (prípadné mikroventilácie)
- otvorené, zatvorené
Tesnenie
Minimálne jedenkrát ročne potrite tesnenie vazelínou. Predlžujete tým životnosť a elasticitu tesnenia.
Sklo
Farebné odchýlky
Výkyvy farebného pocitu za skla sú možné na základe obsahu oxidu železa v skle pri procese povlakovania skla a práve tak rôznou silou skla, konštrukciou tabúľ a podľa uhla pozorovania a nemožno im zabrániť.
Prasknutie skla
Sklo ako podchladená tavenina patrí ku krehkým materiálom, ktoré nepripúšťajú žiadne plastické deformácie. Prekročenie medze elasticity tepelnými alebo mechanickými účinkami vedie bezprostredne k prasknutiu tabule. K prasknutiu skla dochádza spravidla cudzími vplyvmi a nie je to teda vecná závada.
Užitočné informácie
Doba záruky
Záručná doba sa počíta od dátumu montáže a podpísania odovzdávacieho protokolu. Záruka na tovar vrátane montáže je poskytovaná v dĺžke 24 mesiacov.
Predmet reklamácie
Predmetom reklamácie sú vady výrobku vzniknuté pri výrobe a montáži a funkčnosť výrobku v priebehu záručnej doby, ktoré nebudú zavinené objednávateľom, zlou údržbou (nepremazané či znečistené kovanie) alebo vyššou mocou. Pri miestnom zistení, že sa jedná o zlú údržbu či zavinenie vady objednávateľom, bude účtovaná zákazníkovi doprava (1€/km zo Skalice) a servis (15€/hod.). Za vadu sa nepovažuje zrážanie vody na vnútornom skle okien a dverí. Ďalej nie je možné reklamovať prevedenie a rozmery výrobkov, ktoré boli objednávateľom odsúhlasené a podpísané v Zmluve o dielo.
Rozsah záruky
Záruka sa vzťahuje na vady výrobku vzniknuté pri výrobe a montáži a funkčnosť výrobku v priebehu záručnej doby. V záručnej dobe má objednávateľ právo na bezplatné a riadne odstránenie vady v čo najkratšom možnom termíne. Záruka sa nevzťahuje na funkčné, vzhľadové a iné poškodenie výrobku, ktoré nebolo spôsobené dodávateľom. Ďalej sa záruka nevzťahuje na zrážanie vody na vnútornom skle okien, dverí a brán v dôsledku zvýšenej interiérovej relatívnej vlhkosti.
Spôsob uplatnenia reklamácie
Pri zistení problému nahláste túto reklamáciu osobne, e-mailom, alebo písomne na adresu pobočky, kde ste uzatvárali zmluvu o dielo. Uveďte druh vady, meno zákazníka podľa zmluvy, adresu stavby a telefónne číslo a pripojte originál či jednoduchú kópiu odovzdávacieho protokolu potvrdeného montážnym technikom. Na základe nahlásenej reklamácie Vás navštívi náš technik, ktorý reklamované vady posúdi, prípadne na mieste odstráni.
Doklady potrebné na uplatnenie reklamácie
Na uplatnenie reklamácie má nárok kupujúci alebo iná oprávnená osoba po predložení Zmluvy o dielo a potvrdeného odovzdávacieho protokolu montážnym technikom. Reklamácia výrobkov a služieb je možná až po celkovom uhradení fakturovanej čiastky!
Vybavenie reklamácie
Vada bude posúdená technikom. V prípade oprávnenej reklamácie bude chyba odstránená v čo najkratšom možnom čase bezplatne. V prípade neoprávnenej reklamácie, tzn. pri poškodení výrobku vinou zákazníka, inej osoby, vyššej moci alebo vďaka nedodržaniu Návodu na obsluhu ak údržbe, bude chyba odstránená na náklady zákazníka
Príkladný rozsah súčinnosti objednávateľa
Objednávateľ je povinný poskytnúť zhotoviteľovi všetku potrebnú súčinnosť na vykonávanie diela a zaistiť miesto vykonávania diela, najmä aby priestory a predmety ohrozené znečistením (najmä interiér) boli riadne zakryté a ochránené pred možným poškodením a znečistením. Objednávateľ je povinný odovzdať zhotoviteľovi miesto montáže v stave pripravenosti na riadne vykonanie diela a umožniť mu prístup k vykonaniu diela. Pripravenosťou je myslená pripravenosť stavebných otvorov na riadnu montáž prvkov bez ďalších úprav otvoru. Objednávateľ je povinný zaistiť príchod k miestu montáže po nosnej komunikácii, pre potreby montáže diela možnosť prípojky na odber elektrickej energie a vody. Objednávateľ je povinný zhotoviteľovi bezplatne v bezprostrednej blízkosti vykonávania montáže zaistiť plochy na uskladnenie materiálu a na manipuláciu s materiálom. Objednávateľ je povinný umožniť vstup a vjazd na miesto montáže zhotoviteľovi, jeho pracovníkom a subdodávateľom 11 hodín denne v pracovných dňoch po celú dobu výstavby a po predchádzajúcom dohovore strán aj v dňoch pracovného pokoja. Objednávateľ sa zaväzuje zabezpečiť, aby zhotoviteľ nebol po celú dobu vykonávania diela rušený spôsobom, ktorý by bránil vykonaniu diela v predpokladanom (zmluvnom) čase a kvalite. Objednávateľ je povinný zaistiť zhotoviteľovi bezplatne nevyhnutné egergie pre montáž diela. Pokiaľ objednávateľ nesplní svoje povinnosti av dôsledku toho vzniknú prestoje, je povinný zaplatiť zhotoviteľovi paušálnu náhradu vo výške 15 € na pracovníka, ktorý nebude môcť v mieste montáže diela vykonávať prácu, a to za každú začatú hodinu prestoja a ďalej cestovné náklady, ktoré v dôsledku nesplnenia povinností vzniknú. To isté platí aj v prípade, že bude montáž z týchto dôvodov prerušená. Ak je na vykonanie diela nutná ďalšia súčinnosť objednávateľa, určí mu zhotoviteľ primeranú lehotu na jej poskytnutie. Ak uplynie lehota márne, má zhotoviteľ právo podľa svojej voľby si buď zaistiť náhradné plnenie na účet objednávateľa, alebo, ak upozornil na to objednávateľa, odstúpiť od zmluvy.